A fröccsöntés a formatervezéssel kezdődik. +3620/441-8292

Branding – miért fontos az üzletedben?

A márkaépítés sokkal több, mint egy logó. Ha márkát építesz a vállalkozásodnak, olyan egységes identitást teremtesz, amely arra ösztönzi az ügyfeleidet és a célközönségedet, hogy azonnal meg akarják ismerni a cégedet.

Emlékezetes márkák minden iparágban léteznek – a Levi Strauss, a Ferrari, a Chanel, az Adidas és a Starbucks mind híres márkák, még akkor is, ha nagyon különböző termékeket árulnak.

Íme, miért fontos a márkaépítés, és hogyan használhatod ki a márkaépítés erejét a vállalkozásod növekedéséhez.

Miért fontos a branding, azaz a márkaépítés?

Bár a márkaépítésnek számos előnye van, a következő három tényező az, amely a legnagyobb hatással van a vállalkozásodra.

  1. A brand megkülönbözteti a vállalkozásodat a versenytársaktól
  2. A márkaépítés növeli az ismertséget és a bizalmat
  3. A márkaépítés inspirálja az ügyfeleket

1. A brand megkülönbözteti a vállalkozásodat a versenytársaktól

Brand, ami kiemel a tömegből
Brand, ami kiemel a tömegből

Miért választaná valaki a te termékedet egy másik hasonló termékkel szemben? Milyen “különleges összetevővel” rendelkezik a te ajánlatod, ami megkülönbözteti a versenytársakétól? Ráadásul hogyan tudod ezt a megkülönböztetést néhány másodperc alatt kifejezni, hogy bevonzzad az ideális vásárlóidat, és megragadd a figyelmüket?

A válasz: Emlékezetes márkát kell teremtened, amely megragadja a figyelmet, bizalmat épít, és kapcsolatot teremt a célcsoportoddal.

Amikor a polcon ott van a sok-sok termék között a te terméked, akkor ott már nincs mellette sales-es, meg marketinges, hanem a termék önmagáért beszél. Vagy leveszi valaki a konkurens termékek közül, vagy nem.

Olajos László

Amikor a terméked a polcon vagy a keresési találatok listáján van, nem állhatsz minden potenciális vásárló mellé, és nem magyarázhatod el szenvedélyesen, hogy miért a te ajánlatod a legjobb. A csomagolás, a vizuális márkaépítés és a tartalom azok a dolgok, amik alapján az érdeklődők meghozzák a vásárlási döntésüket. Ezért kiemelkedően fontos, hogy már az első pillanatban kíváncsivá tegye őket a márkád. Megakadjon rajta a vevő szeme, kívánatos legyen számára a kialakított forma, design.

A márkaépítés különösen hatékony azon vállalkozások számára, amelyek lelkes és elkötelezett ügyfeleket szeretnének megnyerni – olyan embereket, akik a te márkád legnagyobb rajongóivá válnak, és a te termékeidet ajánlják ismerőseiknek, barátaiknak és családtagjaiknak.

A sikeres vállalkozásnak megvan a konkrét célcsoportja, nem mindenkinek szól.

Legjobban úgy találhatsz rá az ideális vevőidre, ha nekik szóló márkát teremtesz, amely emlékezetes a számukra, amely már első látásra kiemelkedik a tömegből. Amely rezonál az ideális ügyfeleiddel, olyan embereket szólítva meg, akik valóban érdeklődnek a vállalkozásod, szolgáltatásod, terméked iránt. A megfelelő kommunikáció hatására a branded elő is szűri az érdeklődőket, miáltal a számodra nem megfelelő ügyféljelöltek meg sem keresnek, hiszen értik, érzik, hogy az ajánlatod nem nekik szól.

2. A márkaépítés növeli az ismertséget és a bizalmat

Nem minden termék vagy vállalkozás rendelkezik emlékezetes branddel; azonban minden vállalkozásnak hasznára válhat egy felismerhető márka kialakítása.

Gondolj például egy helyi bioboltra, amely nem szánta rá az időt, hogy márkát építsen. Az üzletnek lehet, hogy van egy lenyűgöző élelmiszer-részlege, különböző diétákhoz megfelelő snackjei és friss termékek széles választéka – de a vásárlók nem biztos, hogy emlékeznek az üzlet nevére, mivel nincs egységes üzenet vagy vizuális márka.

Ez egy ideig működhet, de ha pl. a Bijó bolt nyitna egy üzletet az utca végén, akkor a nem márkás biobolt nagy bajba kerülne, mert nem épített ki egy emlékezetes és szerethető márkát, amely arra ösztönözné a vásárlóit, hogy hűségesek maradjanak.

A márkaépítés segíthet vállalkozásodnak abban, hogy több ideális ügyfelet vonzzon, több értéket adjon hozzá, és az árakon kívül más jellemzőivel is versenyezzen. A márka következetességének fenntartása kulcsfontosságú, hogy a célcsoport megtanulja felismerni a logót, a szlogent és a tartalmat – gyakran még azelőtt, hogy vásárolna tőled.

Bizalom márkaépítéssel

Márkaépítés, branding – légy te az első számú választás

A következetesség mind a vizuális, mind pedig a verbális vagy írott kommunikációban kiemelkedő fontosságú. Ne használj véletlenszerű színeket a marketingedben, légy konzisztens a márkád színeivel. A közösségi médiában is a kiszámíthatóságra törekedj, legyen rendszeres a kommunikációd, tartalomkiáramlásod. Ne legyenek rendkívül aktív, majd csendes időszakok. Egyenletes, megbízható kommunikációt kell kialakítani és fenntartani, minden szinten.

3. A márkaépítés inspirálja az ügyfeleket

Az emberek túlnyomórészt azt akarják érezni, hogy kapcsolatban állnak egymással, és hogy valaminek a részesei. Ez a kapcsolat iránti vonzalom teszi a történetmesélést ilyen hatékony tartalommarketing-stratégiává, és ez ugyanaz az erő, amely arra készteti az embereket, hogy kedvenc márkáik logóját viseljék a pólójukon.

Amikor az emberek kötődnek egy márkához, a mögötte álló pozitív üzenethez vagy vízióhoz, és amikor úgy érzik, hogy inspirálja őket az, amit a márka részének lenni jelent, akkor vásárolni fognak, és egy életen át hűségesek maradnak a márkához.

Gondolj például a Teslára. A Tesla alapvetően elektromos autókat gyárt – de szinte minden más autógyár is kínál elektromos autómodelleket. Miért olyan ismert és kedvelt a Tesla a vásárlói körében? A válasz nagy része a Tesla márkaépítésében rejlik.

Először is, a Tesla autóinak egységes vizuális dizájnja felismerhető, elegáns megjelenésű és bizalmat kelt az emberekben. Az autók formatervezésén túl a Tesla azzal inspirálja vásárlóit, hogy olyan tulajdonságokat képvisel, amelyekről a közönség ismert akar lenni, úgymint: futurisztikus, élvonalbeli és innovatív.

Minden termék, kép és tartalom, amelyet a Tesla készít, ezeknek a márkajellemzőknek felelnek meg, és amikor valaki Teslát vásárol, nem csak egy autót vesz. Tesla-tulajdonosként a márkaidentitás egy darabját vásárolja meg. Te is követheted a Tesla példáját, és felhasználhatod a márkaépítés erejét arra, hogy identitást teremts arról, hogy mit jelent a te márkád vásárlójának lenni.

Márkaépítés, hogy egyedi légy a piacon
Márkaépítés, hogy egyedi légy a piacon

Hogyan kezdjem el a márkaépítést?

Miután tisztában vagy azzal, hogy miért fontos a márkaépítés, az első lépés az emlékezetes brand felépítéséhez a célpiac azonosítása.

Bár ez egyszerűen hangzik, sok vállalkozó már több “határozd meg az ideális ügyfeledet” feladatot is elvégzett, mégis úgy érzi, hogy valami hiányzik. A célközönség meghatározásához temérdek anyag található az interneten. A lényeg nagyjából mindenhol ugyanaz. Találj ki egy ideális ügyfelet (buyer persona, avatár), és dolgozd ki olyan részletességgel, amennyire csak tudod. Mintha íróként a regényed főhősét dolgoznád ki, tudj róla mindent: hogy néz ki, mi a családi állapota, hol él, mennyi a fizetése, mik a hobbijai, hova jár vásárolni, milyen újságokat/médiát olvas, stb.

A Valorem Studio munkafolyamatának része egy ún. brief, vagyis egy alapos összefoglalás bekérése, és annak átbeszélése veled mint ügyféllel. Ez alapján feltárjuk, mit szeretnél üzenni a márkáddal, termékeddel a vásárlóid számára. Olyan mélységekig leásunk, hogy azt is kiderítjük, amit még te magad sem tudsz, amikor felkeresel minket.

Ha már meghatároztad az ideális ügyfeledet, és kívül-belül megértetted ezt a személyt, beleértve a demográfiai és pszichográfiai adatait, akkor dolgozhatsz azon, hogy vállalkozásod vizuális dizájnja, színei, tartalma és marketingje minden szempontból vonzó legyen az avatárod számára, és motiválja őt, hogy többet tudjon meg a márkádról, termékedről, vagy vásároljon.

Márkaépítés szakemberekkel

Vállalkozóként néha annyira belemerülünk a vállalkozásunk részleteibe, hogy nehezen tudunk két lépést hátrálni, hogy rátekintsünk a nagy egészre. Egy külső szakmai nézőpont, egy „friss szem” olyan meglátásokat tehet, amelyek lendületet adnak a márkánknak, hogy szárnyaljon.

Sok vállalkozó ahelyett, hogy egyedül vágna bele a márkaépítés és a design világába, úgy dönt, hogy szakemberekkel dolgozik együtt, akik létrehoznak neki egy hiteles és emlékezetes márkát, amely megnöveli vállalkozása sikerességét.

A Valorem Studio ipari formatervező cégnél mi teljes arculat készítésével, termékdesignnal foglalkozunk, hogy a vállalkozásod üzenete minél jobban célba találjon az ideális ügyfelednél. A teljes folyamatot a kezünkben tartjuk a tervezéstől a kivitelezésig.

Levesszük a válladról a termékfejlesztéssel és a termékmenedzseléssel kapcsolatos terheket.”

Szorosan együttműködünk minden egyes ügyféllel egy olyan márka vagy termékdesign kidolgozásában, amely a konkurens termékek között megszólítja a vásárlót.

Amint készen áll a pontosított brief az elképzeléseidről, a Valorem Studio csapata olyan terveket, például termékdesignokat, termékcsomagolásokat, logókat, posztereket, szórólapokat készít, amelyekkel felejthetetlen élményt nyújthatsz a vásárlóidnak.

Készen állsz egy olyan márka létrehozására, amely önmagáért beszél? Vedd fel a kapcsolatot a Valorem Studioval, hogy megbeszéld arculattervezési vagy terméktervezési projektedet kreatív csapatunkkal.