A fröccsöntés a formatervezéssel kezdődik. +3620/441-8292

Milyen design passzol az üzletedhez?

Szerencsés korban élünk. Bármilyen kérdés merül fel bennünk, vagy ötletet keresünk, pillanatok alatt elérünk temérdek mennyiségű információt. Így van ez a marketing- és márkaépítési ötletekkel. Ugyanakkor megfelelő alapismeretek nélkül hogyan tudod eldönteni, hogy milyen design passzol az üzletedhez?

A ránk zúduló információból te ki tudod választani, hogy milyen design passzol az üzletedhez?

Az üzleti célú grafikai tervezés – ha jól csinálják – minden hiedelemmel ellentétben nem olyan, mint az 1×1. Alapvető ismeretek nélkül kihívást jelenthet eligazodni az ötletek, tanácsok áradatában, hogy milyen színeket, milyen betűtípust, elrendezést, stb. használj. A lehetőségek száma végtelen, de akkor hogyan is kapunk választ egy egyszerű, ám annál fontosabb kérdésre:

Milyen arculatra van szüksége a vállalkozásunknak valójában?

Ha cégünk célja a növekedés, akkor melyek a “muszáj” dizájnjaink, amiket a piac igényei határoznak meg, és melyek a “szeretnénk, ha” dizájnjaink, amik pedig nekünk tetszenek? Sokan itt rontják el, hogy a saját véleményüket próbálják ráhúzni a piacra – sikertelenül.

Vállalkozóként, termék- és arculattervezőként szerzett sokéves tapasztalatunk során a Valorem rálátást nyert arra, hogy a vállalkozóknak mely tervezési elemeket kell előtérbe helyezniük üzletük növekedésének érdekében.

Íme az 5 grafikai tervezési elem, amely elengedhetetlen az üzleti sikerhez.

1. Logó, ami passzol az üzletedhez

Céged logója az egész márka központi eleme, és döntő fontosságú, hogy olyan színeket, formákat, elhelyezéseket és képeket tartalmazzon, amelyek azonnal felkeltik a célcsoport érdeklődését. A logó az első dolog, amit az ügyfeleid látnak. Ha a logód túl általánosnak vagy zavarosnak tűnik, akkor valószínűleg átgörgetik, átsiklanak fölötte és keresnek egy versenytársat, aki jobban megragadja a figyelmüket.

A növényi alapú tisztító-, egészségügyi és háztartási termékeket forgalmazó Seventh Generation (Hetedik Nemzedék) márka emlékezetes logóval rendelkezik, amely vizuálisan már az első másodpercekben vonzza a célpontját.

Logó, ami passzol az üzletedhez
Kép forrása: www.seventhgeneration.com/press

Még ha soha nem is hallottál a Seventh Generationről, a minimális designelemek, az egyszerű zöld és fehér színvilág, a természetes textúrák és képek, valamint a logóban szereplő cégnév láttán máris van elképzelésed arról, hogy mit képvisel a márka.

Az első lépés egy emlékezetes, a célpontok figyelmét megragadó logó megtervezéséhez az, hogy meghatározzuk vállalkozásunk legfőbb márkajellemzőit. Ezeket a jellemzőket fogja a logód vizuálisan kifejezni.

2. Honlap, ami passzol az arculatodhoz

A termékalapú vállalkozások számára a jól megtervezett és funkcionális weboldal, amely összhangban áll a vizuális márkaépítéssel, kulcsfontosságú a bevételek növelésében.

A honlapod nem csak egy kapu, amelyen belépve a potenciális ügyfelek megismerhetik vállalkozásod küldetését, történetét és termékeit. Sok esetben a weblapod a boltod is, ahol az ügyfelek vásárolnak tőled.

Fontos, hogy rendszeresen értékeld újra a vásárlási folyamatot, és tedd fel a következő kérdéseket, amikor felülvizsgálod vagy létrehozod a weboldaladat:

  • Hány kattintásra van szükség ahhoz, hogy egy vásárló megvásárolja a termékedet?
  • Van-e mód ennek a számnak a csökkentésére, hogy a vásárlóknak zökkenőmentesebb élményt nyújtson?
  • Minden weboldal pontosan és gyorsan töltődik be (mobilon és asztali számítógépen egyaránt)?
  • Márkajellemzőid és külső márkajelzéseid első pillantásra nyilvánvalóak?

Azon vállalkozások esetében, amelyek termékei csak üzletekben vásárolhatók meg (off-line, e-kereskedelmi funkciók nélkül), a weboldal elirányíthatja az ügyfeleket a legközelebbi helyszínre vagy eseményre, ahol megtalálhatják a termékeiket.

Egy másik előnye a saját, kiváló minőségű weboldalnak, hogy kapcsolatot teremthet az ügyfeleiddel, és azon keresztül meghívhatod őket az e-mail listádra. Még ha azonnal nem is vesznek semmit, ezek a látogatók a jövőben még vásárlóiddá válhatnak.

A hírleveleidben közvetített értékadás, figyelem által növeled a bizalmat. Megismernek, megkedvelik a stílusodat, megtetszik nekik a márkád üzenete, amely végül vásárlást eredményez az eddig csak hírlevélolvasó látogatódnál is.

3. Névjegykártya, ami passzol a márkádhoz

Az internet valóban tele van lehetőségekkel a vállalkozók számára. Ugyanakkor a személyes interakciók még mindig képesek előrevinni egy üzletet, különösen a szájról-szájra terjedő ajánlások révén.

A hálózatépítés különösen fontos a szolgáltatásalapú vállalkozásoknak, de, ha termékalapú vállalkozásod van, akkor is hasznos, ha mindig kéznél van egy névjegykártya arra az esetre, ha egy lehetséges ajánló partnerrel találkoznál.

Soha nem tudhatod, hogy kivel találkozol, miközben gyermekedet reggel iskolába viszed, részt veszel egy barátod vacsorapartiján vagy éppen kivel futsz össze egy áruházban.

Valorem
A Valorem Studio szakértő csapata segít megtervezni vállalkozásod arculatát. A névjegykártyád is legyen több, mint egy élettelen tucatpapír. Bízd ránk, mi életet lehelünk bele.

Azokban a pillanatokban, amikor személyesen beszélsz valakivel a vállalkozásodról, fontos, hogy adj neki egy névjegykártyát. Ez egyfajta fizikai emlékeztető számára, hogy ne felejtse el meglátogatni a weboldaladat, és később többet megtudjon rólad és arról, amit kínálsz neki.

Ha csak szóban mondod el nekik a terméked nevét, előfordulhat, hogy a jó szándék ellenére később elfelejtenek utánanézni.

A névjegykártyák vagy képeslapok arra is ideálisak, hogy az ügyfelek megrendeléseihez csomagold azokat. Így ügyfeleid nagyobb eséllyel fognak emlékezni a cégedre, és tudják ajánlani a termékeidet barátaiknak, ismerőseiknek.

4. Termékcímkék és csomagolás, ami passzol a terméked üzenetéhez

A Valorem Studio fizikai termékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik, ezért elengedhetetlen, hogy az elkészült termékekhez illő, megfelelő csomagolási ismeretekkel rendelkezzünk.

Ha szolgáltatásalapú vállalkozást működtetsz, ezt a lépést kihagyhatod. Igaz, ebben az esetben is hatékony lehet valamilyen módon kézzel foghatóvá tenned a szolgáltatásodat, akár egy szórólap, vagy kinyomtatott kedvezménykupon formájában.

Bizonyára ismered azt a mondást, miszerint „a jó bornak nem kell cégér”? Értjük az alapvető üzenetét, hogy ami tényleg jó, az eladja magát reklám nélkül is… De amikor márkaépítésről van szó, más megfontolásokat kell szem előtt tartanunk.

Az ügyfeleid a vizuális megjelenésed alapján, néhány másodperc alatt alakítják ki véleményüket és hoznak ítéltet a termékeidről. Ez az első benyomás rendkívül fontos, mert ez diktálja:

  1. hogy a Te vásárlóid között látják-e magukat, és
  2. mennyit hajlandóak fizetni a termékeidért.

Tegyük fel, hogy a vállalkozásod egy hihetetlen öregedésgátló hidratáló arckrémet árul, és piacvezető cégekkel akarsz versenyezni.

Ha a címke dizájnja házilag összebarkácsoltnak tűnik, egyszerűen nem leszel képes prémium áron értékesíteni a termékedet. A vásárlók nehezen fogják összeegyeztetni a hidratálód által keltett érzést a jól ismert (és professzionális márkájú) cégek keltette hatással.

5. Márka-tábla (Brand Board)

Miután a színek, a logó, a betűtípusok és a vizuális branding elemek megvannak, fontos, hogy rendszeresen és következetesen használd őket a hirdetésekben, a marketingtevékenységekben, a weboldalon és a közösségi médiaplatformokon.

Amikor az ügyfeleid a márkádat adott színekhez tudják társítani, akkor fel fogják ismerni, kedvelni és bízni fognak a márkádban. Gondolj arra, hogy a Mattel, Inc. játékgyártó cég az évek során következetesen a rózsaszín egy bizonyos árnyalatát használta Barbie babáinak márkajelzésére. Ez odáig vezetett, hogy maga a szín “Barbie Pink” néven vált ismertté – örökre összekapcsolva a termékeikkel. Hasonlóan egyedi hatású a Telekom magentája is.

A márka következetességének fenntartására egy lehetséges módszer egy márkatábla létrehozása. A marketing stratégiai tanácsadóval egyeztetve célszerű megalkotni, és az összes többi kommunikációt, tartalmat annak dizájnelemeivel elkészíteni.

(A márkatábla tulajdonképpen a vállalat marketingstratégiájának a Mood Boardja, amit a termékcsomagolás megtervezéséhez ajánlottunk.)

Egy szabványosított márkatábla, amely tartalmazza a vállalat pontos színkódjait és betűtípusait, biztosítja, hogy a munkatársaid, alvállalkozóid, tervezőid és egyéb partnereid mind ugyanazokat a vizuális márkaelemeket használják a kifelé irányuló anyagaidon.

Bizonyos vállalkozások számára további hasznos tervezési elem lehet például a márkairányelvek kidolgozása, közösségi média- és e-mail-sablonok, levélpapírok és autófeliratok alkalmazása.

Te tisztában vagy azzal, hogy milyen design passzol az üzletedhez?

Ahhoz, hogy milyen márkaelemeket használj a vállalkozásodban, figyelembe kell venned az egyedi márkajellemzőidet, márkád célját, üzenetét, a versenyelőnyödet és a célközönségedet is. Meg kell fontolni, hogy mely elemek azok, amik leginkább vonzóak lesznek az elérni kívánt ügyfeleid számára.


Hiányzik egy arculati terv? Nem tudod, milyen design passzol az üzletedhez? Ebben is segítségedre lehet a Valorem szakértői csapata. Vedd fel velünk a kapcsolatot.