A fröccsöntés a formatervezéssel kezdődik. +3620/441-8292

Termékcsomagolás: így terveztesd, hogy el is adjon

Ha fizikai terméked van, szinte biztos, hogy becsomagolod. Ezzel nem csak véded az árudat a sérülésektől, de egyedi megjelenést is adhatsz vele a termékednek. De vajon milyen a jó termékcsomagolás? Hogyan tervezzünk olyan csomagolást, ami elad? Ami kívánatossá teszi az árunkat olyannyira, hogy a vásárló leemeli a polcról, kosarába teszi és a pénztárnál ki is fizeti?

Miért fontos a termékcsomagolás?

Mindannyiunkkal előfordult már, hogy besétáltunk egy élelmiszerboltba “egy dologért”, és végül öt további termékkel sétáltunk ki, amit eredetileg nem is terveztünk megvenni.

Legalább az egyik ilyen plusz termék olyan volt, ami vonzott minket – megtetszett, és spontán úgy döntöttünk, hogy abban a pillanatban szükségünk van rá.

Másrészt, még ha egy bizonyos dologért jöttünk is, ami mellett valószínűleg tucatnyi versenytárs ült a polcon, már az ajtó előtt tudtuk, hogy melyik márkát fogjuk választani.

Hogy miért? Mert az embereket vonzzák a csodálatos dizájnok, amelyek közvetlenül a fogyasztókhoz szólnak! Senki sem immunis az attraktív márka és dizájn pszichológiai és érzelmi hatásaira.

Luxustermék csomagolás tervezés
Hogyan tervezzünk csomagolást, ami elad? Az embereket vonzzák a csodálatos dizájnok. Senki sem immunis az attraktív márka és dizájn pszichológiai és érzelmi hatásaira. Mindig tudjuk, kiknek a figyelmét célozzuk meg. A csomagolás tükrözze az elérni kívánt érzést.

Hogyan tervezzünk csomagolást?

A termékcsomagolás megtervezése nem csupán kreatív tevékenység. Kutatómunkán alapuló adatokra építve kell megalkotni, amire a vásárlók vágynak. Az ő igényeiket kell kielégíteni. A termék legfőbb üzenetforrása pedig a csomagolás, ez közvetíti a célcsoport számára, hogy a problémájára a mi megoldásunk a legjobb. Az alapos tervezés azért fontos, hogy pontosan célba találjunk, ne vaktában lövöldözzünk. Ezzel időt és pénzt takarítva meg.

A termékcsomagolás tervezés folyamata

Ahhoz, hogy érzékletesebbé tegyük a folyamatot, egy példa iparágon keresztül mutatjuk be a termékcsomagolás tervezésének lépéseit. Tervezzünk csomagolást kozmetikai és bőrápolási piacra! Ha nem is ezen a területen mozogsz, a lépéseket átültetheted a saját piacodra, ugyanúgy működni fog.

A kozmetikai és bőrápoló iparban a címkéknek és a csomagolásoknak már első pillantásra fel kell kelteniük a figyelmet. A márka vizuális megjelenítésének ki kell tűnnie, emlékezetesnek, egyszerűnek és könnyen észrevehetőnek kell lennie.

Ha a Te vállalatod terméke a polcon van, és nem kelti fel az emberek figyelmét, nem szólítja meg őket, vagy nem arról szól, amit keresnek, a potenciális vásárlók nem fognak érdeklődni – tekintetük átsuhan a terméked felett.

Lehet a Te terméked a legjobb a piacon, tartalmazhatja a leghatásosabb összetevőket, és a leghatékonyabban oldhatja meg a potenciális vásárlóid problémáját – mindez nem számít, ha a vásárlók észre sem veszik a termékedet, mert semmitmondó a kinézete.

Csomagolás tervezés előtt

Ebben a cikkben a Valorem Studio megosztja veled, hogy mit vegyél figyelembe ahhoz, hogy vonzzad az ideális vásárlókat, és eladd a kozmetikai, szépségápolási és bőrápolási termékeidet (vagy az ehhez hasonló működésű iparágak termékeit).

A folyamat

  1. Ideális ügyfél meghatározása
  2. Márka pozicionálása
  3. A márka jellemzői
  4. Mood Board (hangulattábla)
  5. Csomagolási méretek
  6. Vizuális elemek: Logótervezés, színek és betűtípusok
  7. Összeállítás

Mielőtt belevágnának a vizuális megjelenítés kialakításába, a kozmetikai cégeknek tervet kell készíteniük arra, hogyan váljanak vonzóvá az ideális ügyfeleik számára.

Nem számít, hogy céged csillogó, puffasztó szájfényét árulod online, vagy egy luxus arcmaszkot egy fényűző boltban, Budapesten, a Váci utcában. Fontos, hogy tisztában legyél azzal, milyen vizuális elemek fogják megragadni a célvásárlóid röpke figyelmét, és mi érdekli őket eléggé ahhoz, hogy vásároljanak.

Nem mindenkit fog érdekelni a terméked, de meg kell győződnöd arról, hogy azok az emberek veszik észre, akiknek szánod.

1. Ideális ügyfél meghatározása

Az ideális ügyfél meghatározásakor vedd figyelembe, hogy miről szól a terméked, kinek van rá szüksége, és milyen típusú problémát old meg. Ezen információk alapján aztán belemerülhetsz annak részleteibe, hogy ki fogja megvenni a termékedet.

Mik az ideális vevőd tulajdonságai?

Gondolj azokra az ügyféltípusokra, akik gyorsan kiszúrják a termékeidet, kapcsolódnak a márkajelzéshez, és azonnal azt gondolják: “Erre nekem nagyon-nagyon nagy szükségem van!”

Buyer persona meghatározás

Kezdetnek azonosítsd a célcsoportod nemét; férfiak vagy nők. Ha az egyikre összpontosítasz, az nem jelenti azt, hogy kizárod a másikat, csak azt, hogy leszűkíted, melyik vásárlói avatár a legfontosabb a termékcímke megtervezésekor.

Ne aggódj, a termékedet bárki használhatja, de hatékonyabb, ha az ideális ügyfeledet egy személyként képzeled el (például Ritaként vagy Nándiként), mintha egy általános kategóriacsoportként gondolsz rá (mint például a “30-as éveikben járó emberek”).

Ezután gondold végig, hogy hány évesek az ideális ügyfeleid, mivel foglalkoznak, hol élnek, mennyi pénzt keresnek stb. Ezek az ún. demográfiai kategóriák.

Ami még ennél is fontosabb, az a bőrápolási termékcsalád ideális ügyfelének pszichográfiai jellemzői. A pszichográfiai adatok megmagyarázzák, hogy az ügyfeleid miért viselkednek úgy, ahogyan, és olyan elemeket tartalmaznak, mint a hobbijaik, érdeklődési körük, meggyőződésük, életmódjuk és vágyaik.

Ha ismered az ideális ügyfeled pszichológiai jellemzőit, elemezni tudod, hogy mi készteti őket vásárlásra.

Ha öregedésgátló arckrémet árulsz, ki kell találnod, hogy mi a vásárlóid fő problémája, mennyire szeretnék javítani a bőrük állapotát, mennyire fontos számukra ez a kérdés, hogyan érzik magukat most a problémával kapcsolatban (fájdalompontok megnyomása), és hogyan szeretnének érezni, miután a krém megoldja a problémájukat.

A kulcs az, hogy az érzelmekre és az eredményekre összpontosíts, miközben a problémákat és a vágyakat taglalod, így az ideális vásárlóidban kötődés alakul ki a terméked iránt. Az alapján, hogy a célpiacod mit értékel és mivel törődik a leginkább, megtudhatod, milyen típusú ügyfelek ők, és milyen vizuális elemeket (logótervezés, színek, címkék, csomagolás stb.) kedvelnek.

2. Márka pozicionálás

A márka pozicionálása az a folyamat, amelynek során a vállalatod megkülönböztethetővé válik a többi piaci szereplőtől, a versenytársaidtól. A bőrápolási és kozmetikai iparágakban a vállalkozásod rengeteg más, hasonló termékeket kínáló márkával fog versenyezni – hogyan tudod biztosítani, hogy a sajátod kiemelkedjen a tömegből?

A márka pozicionálásakor fontos eszköz a versenytársak kutatása. Válassz ki legfeljebb 4-5 versenytársat, akik a cégedhez hasonló termékeket árulnak, és szánj egy kis időt arra, hogy átfésüld weboldalukat, közösségi média platformjaikat, üzeneteiket, színeiket, címkéiket és csomagolásukat.

Márka pozicionálás

Figyeld meg, mit csinálnak jól, mit csinálnak rosszul, hogyan kommunikálnak a közönségükkel, és ami a legfontosabb: milyen hiányosságok vannak, ahol a Te céged jobban tudna teljesíteni.

Találd ki, hogyan tudsz kitűnni, és hogyan tudsz olyan csodálatos, kiváló minőségű terméket nyújtani, amelyet az emberek szeretni fognak, és ami miatt inkább a Te márkáddal fémjelzett termékeket vásárolják az övék helyett.

Sok kozmetikai és bőrápolási vállalkozás induláskor küzd a márkapozicionálással. Ennek eredményeként olyan termékcímkék születnek, amelyek összezavarják az ideális vásárlóikat, vagy túlságosan barkácsoltnak, szedett-vedettnek tűnnek. Ennek elkerülésére is fontos tisztában lenni a „hogyan tervezzünk csomagolást” kérdés lépéseivel.

3. Márkajellemzők

A márkajellemzők a vállalkozásod személyiségjegyei. Gondolj a márkajellemzőkre úgy, mint azokra a szavakra, kifejezésekre, amelyeket az ügyfelek a vállalatodhoz társítanak.

Ezen márkajellemzők azért fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a termékcsomagolásnak luxusnak, megfizethetőnek, nőiesnek, egyszerűnek, természetesnek, fiatalosnak kell-e lennie… a lehetőségek száma valóban végtelen!

Márkajellemzők

Ahhoz, hogy meghatározhasd márkád jellemzőit, és különösen azokat, amelyeket a termékcímkén is szeretnél kifejezni, először gondolj az ideális ügyfeleidre.

Mit preferálnának?

Egy kiváló minőségű arckrémet szeretnének vásárolni, vagy olyat, amelyik olcsóbb, és nagyobb mennyiséget tartalmaz a csomagolás? Fontos számukra, hogy a bőrápolási termékeik megfizethetőek legyenek, vagy valami igazán szépet és drágát keresnek?

Bármit elültethetsz a vásárlóid fejében a termékedről – csak azt kell tudnod, hogy kiknek a fejével gondolkodj, kiknek akarod eladni a termékedet.

Lehet egy márka csillogó, művészi és provokatív, vagy hétköznapibb, megfizethető minőséget hangsúlyozó, a lényeg, hogy a saját márkajellemzőik különböző közönségeket szólítanak meg a márkapozicionálásuk alapján.

Hangulat tábla (Mood Board)

A hangulattábla készítése szórakoztató módja lehet annak, hogy a kreativitásodat felpezsdítsd a vizuális márkád koncepciójának megalkotásakor.

Gondolj a hangulattáblára úgy, mint a márka vizuális megjelenésének inspirációjára, és amikor kozmetikai és bőrápolási csomagolásra hangulattáblát készítesz, kérdezd meg magadtól, hogyan szeretnéd, hogy az emberek érezzék magukat a márkádtól.

Arra is kiváló, hogy szemmel láthatóvá tedd a láthatatlant: az érzéseket mások számára is, akik együtt dolgoznak veled. Így ők is jobban át tudják érezni, hogy milyen hatást szeretnél társítani a márkádhoz.

Azt szeretnéd, ha a vásárlók természetesnek és biztonságos összetevőkből készültnek éreznék a szépségápolási termékeidet? Azt szeretnéd, ha a szemránckrémedet Botox-alternatívának tekintsék? Azt akarod, hogy magabiztosnak és csillogónak érezzék magukat, amikor a Te márkád csillogó szemhéjfestékcsaládját viselik egy szilveszteri buliban?

A hangulattábla elkészítéséhez keress az interneten olyan képeket, amelyek tükrözik azokat az érzelmeket, amelyeket éreztetni szeretnél a vásárlóiddal.

Ha a célvásárlóid nyugodtnak, természetesnek és biztonságosnak szeretnék érezni magukat, akkor a hangulattáblád hasonlíthat egy gyógyfürdőhöz, ezért kereshetsz gyógyfürdőkről vagy wellness-programokról készült képeket.

Gyűjtsd ezeket a képeket és ötleteket egy mappába. Ez a mappa lesz a hangulattáblád, amelyet megoszthatsz a márkastratégáddal és a profi terveződdel.

Egy profi tervező vagy márkaépítő ügynökség átnézi a hangulattáblád, és azonosíthatja azokat az általános koncepciókat és vizuális témákat, amelyek a legjobban kapcsolódnak a célcsoportodhoz.

Ezt követően ezeket a koncepciókat a márkastratégiával párosítva beépítik a logótervezésbe, a weboldalba, a márka színeibe, a tipográfiába, a névjegykártyákba és a vállalkozás egyéb arculati elemeibe.

5. Csomagolási méretek

A kozmetikai és bőrápolási márkák csomagolásának tervezésekor fontos figyelembe venni, hogy pontosan milyen formájúak, méretűek és kiterjedésűek legyenek.

Számos cég kínál palackokat és dobozokat, amelyek közül kiválaszthatod a terméked számára megfelelőt. El kell döntened, hogy inkább több pénzt szánsz rá, és befektetsz egy csodálatos arckrémpalackba, amely jobban néz ki és vonzóbb az ügyfeleid számára, vagy inkább pénzt takarítasz meg a csomagoláson egy gyengébb minőségű palackot választva, amely esetleg kevesebb eladást ér el, de a magasabb árrés miatt nagyobb a hasznod rajta.

Felkérhetsz minket, hogy tervezzünk csomagolást, így biztosítva terméked teljes egyediségét. Azt, hogy már a forma, az anyag és a kidolgozás is a márkád arculatát erősíti.

Egyik lehetőség sem helyes vagy helytelen – egyszerűen csak ki kell értékelni a számokat és a márka jellemzőit, hogy a vállalkozásod számára melyik a legjobb döntés.

Valószínűleg minden kozmetikai és bőrápolási termékednek más és más csomagolási formája lesz, és minden csomagolási formához egyedi címkeméret is tartozik. A termékcsaládok között fenntarthatod az összehangolt formatervezést, de a terveződnek el kell végeznie a szükséges méretbeli kiigazításokat.

6. Vizuális eszközök: Logótervezés, színek és betűtípusok

A vállalatod logóterve a fent kiválasztott márkajellemzők alapján készül el. A logó elkészítésére a címkék és a termékcsomagolás megtervezése előtt kerül sor annak biztosítása érdekében, hogy a logo vonzza a célcsoportot és kiemelkedjen (miközben az iparágnak is megfelelő kivitelű).

Ha vállalkozásodnak egy emlékezetes és időtálló arculatra van szüksége, amely vonzza a célvásárlókat és fantasztikusan mutat a termékcsomagoláson, fordulj a Valorem Studio-hoz.

A marketinganyagaidhoz, valamint a termékcsomagoláshoz használt márkaszíneket az ideális ügyfeled és márkajellemzőid alapján alakítjuk ki.

Luxusmárka vagy megfizethető? Termékeid szeszélyesnek vagy éppen ellenkezőleg, komolynak tűnjenek a potenciális vásárlók számára? Mindegyik döntés hatással van azokra a színekre, betűtípusokra és képekre, amelyek megragadják a figyelmüket.

A termékcsomagolás színeinek tükröznie kell a vállalat általános márkaszíneit; azonban a különálló termékcsaládok címkéinek és csomagolásainak tervezésekor van helye a kreativitásnak és a szokásos márkaszíneken túli gondolkodásnak.

Kreatív színek

A betűtípusok és a tipográfia a márka- és csomagolástervezés másik fontos eleme. Attól függően, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani a potenciális vásárlókból, márkád használhat vastag betűtípusokat (erős), dőlt betűtípusokat (elegáns), nagybetűket (agresszív), kurzív betűtípusokat (nőies) és így tovább.

7. Összeállítjuk az egészet

Ha a fenti márkastratégia elemei megvannak, grafikusunk összeállíthatja az összes információt, és megtervezi a márkás termékcímkéket, dobozokat és csomagolásokat. A szemet gyönyörködtető képi és vizuális tervezési elemek mellett a termékcímkéken megjelenő szükséges szöveget és információkat is összeválogatjuk.

A termékcímke előlapján szerepel majd a vállalat logójának egy változata, a termék leírása, valamint információ arról, hogy mennyi termék (súly / térfogat) van a tartályban.

Mivel a címkék elejét látják először a vásárlók, a használt színek, betűtípusok és képek rendkívül fontosak.

Olyan tervezővel dolgozz együtt, akinek van tapasztalata a pozitív, figyelmet felkeltő termékcímkék tervezésében.

A termékcímke hátoldalán több szöveg és részletes információ található. Néhány adat, amelyet a hátsó címkén szerepeltetni kell (részletesebben lásd: 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről, 9-11 §):

  • Termék pontos megnevezése
  • Gyártó vagy forgalmazó adatai, származási hely
  • Mennyi (súly / térfogat) van a tartályban?
  • Összetevők felsorolása

Ha a márkastratégia és a grafikai tervek együttesen kiemelik a bőrápoló és kozmetikai termékeket, a potenciális vásárlók észreveszik, felfigyelnek rá, és kíváncsiság ébred bennük a márkád iránt.

Az új vásárlók a címkék alapján kipróbálják majd a termékeidet, mint amikor spontán vásárlási döntést hozol az élelmiszerboltban, és öt extra termékkel sétálsz ki.

Idővel pedig a kiváló minőségű arculathoz és szilárd márkastratégiád eredményeként kialakul a vásárlóidban a bizalom és a márkahűség. Ezek birtokában képes leszel bővíteni a vállalkozásodat.

Success

Terveztess csomagolást a Valoremmel

Egyedi csomagolástervre van szükséged termékeidhez? A Valorem Studio olyan arculatot és termékdizájnt alakít ki számodra, amely segít új vásárlókat bevonzani és több eladást generálni, dolgozz bármilyen iparágban.

Mi nem csak terveket készítünk Neked – kézzelfoghatóvá tesszük a vevőid álmát.

Tudjuk, hogyan tervezzünk díjnyertes csomagolást, ami kielégíti márkád igényeit. Vedd fel velünk a kapcsolatot.